Міжнародне співробітництво

Міжнародне співробітництво є невід’ємною складовою діяльності школи. Його головні напрями: асиміляція та використання міжнародного досвіду педагогів; організація та реалізація спільних міжнародних науково-дослідних проектів; гуманітарно-культурне співробітництво. На сьогоднішній день школа здійснює співробітництво з багатьма партнерами. Одним із пріоритетних завдань є підготовка та реалізація міжнародних проектів у сферах освітнього та  культурного обмінів , залучення коштів міжнародних фондів та організацій. На сьогоднішній день у фокусі міжнародних зв'язків - довгострокові програми і проекти, покликані забезпечити підвищення ефективності навчальної діяльності та якості навчання  до рівня світових стандартів.

Так, у рамках  міжнародної співпраці за останні  роки  було реалізовано  ряд  навчально-соціальних проектів, які є актуальними й на сьогодні.

Насамперед слід зауважити, що всі проекти стали доступними та реалізувалися якісно завдяки  постійній роботі  громадської молодіжної організації школи,  Євроклубу «Нова Генерація», завданнями якого є саме підготовка молоді до життя в об’єднаній Європі, ознайомлення з  іншими  країнами, їхніми культурою, мовою, підвищення інтелектуального рівня учнів, відкриття для себе цікавого «європейського» бачення світу,  формування нового покоління, виховання молодих лідерів.

 

Як наслідок маємо ряд прикладів  співпраці школи з німецькими організаціями та закладами з метою підвищення рівня викладання мови та інтересу до німецькомовних країн взагалі.


Фестиваль

Фестиваль «Обєднані ігри націй»  

Місце проведення – Берлін.

Організатори: мерія округу Трептов-Кьопенік, Берлін, організація «Молоді голоси», центр дозвілля молоді та сім’ї  «FEZ

Партнерство школи: з 2006 року.

Фокус: міжкультурне інтернаціональне спілкування молоді в неформальному форматі на актуальні політичні та соціальні теми.

У рамках  міжнародної співпраці школа реалізовує  ряд  навчально-соціальних проектів, які є актуальними й сьогодні.

Насамперед слід зауважити, що всі проекти стали доступними та реалізувалися якісно завдяки  постійній роботі  громадської молодіжної організації школи Євроклубу «Нова Генерація», завданнями якого є саме підготовка молоді до життя в об’єднаній Європі, ознайомлення з  іншими  країнами, їхніми культурою, мовою, підвищення інтелектуального рівня учнів, відкриття для себе цікавого «європейського» бачення світу,  формування нового покоління, виховання молодих лідерів.

Як наслідок маємо ряд прикладів  співпраці школи з німецькими організаціями та закладами з метою підвищення рівня викладання мови та інтересу до німецькомовних країн взагалі.

Першим  вагомим та цікавим проектом став  міжнародний фестиваль «Об’єднані ігри націй”, який проводиться німецькою організацією «Молоді голоси» щороку в місті Берлін. З 2006 року Євроклуб стає партнером цього фестивалю  і ось уже десять років учні школи достойно представляють Україну, місто та організацію  на міжнародному рівні, де вони мають унікальну можливість поспілкуватися з ровесниками з різних країн світу, познайомитися з іншими  культурами, традиціями і, що є дуже важливим  – донести свою культуру до представників 25 європейських країн, які є постійними учасниками цього фестивалю.

 

 


Фестиваль «Обєднані ігри націй» - 2016.

Місце проведення – Берлін.

Організатори: мерія округу Трептов-Кьопенік, Берлін, організація «Молоді голоси», центр дозвілля молоді та сім’ї  «FEZ

Тема: «Політична освіта європейської молоді. Біженці.»

Мета фестивалю – інтеркультурне спілкування, розвиток толерантності та взаєморозуміння. Молоді люди різних країн мали можливість поспілкуватися та обговорити проблему біженців у ЄС.

 

 Робочі мови: англійська, німецька.


Фестиваль «Обєднані ігри націй» - 2017.

14-24 вересня 2017 року делегація учнів школи з учителем Микитин Л.О. прийняли участь у міжнародному молодіжному фестивалі “Обєднані ігри націй”, м. Берлін.

На першому плані фестивалю є неформальне спілкування молоді європейських країн, обговорення гострих суспільно-політичних проблем світу.

Представляючи Україну та спілкуючись із ровесниками із закордону, ми чітко усвідомлюємо, що сповідуємо європейські цінності, тому бачимо майбутнє своєї країни у ЄС.

Місце проведення – Берлін.

Організатори: мерія округу Трептов-Кьопенік, Берлін, організація «Молоді голоси», центр дозвілля молоді та сім’ї  «FEZ

Тема: «Історичні та культурні аспекти Євросоюзу.»

Мета фестивалю: розглянути історичні та політичні цінності ЄС. (Права людини та мирне співіснування як основні аспекти європейської політики. Роль Німеччини у формуванні політичної лінії ЄС.)

Форми проведення: неформальне спілкування молоді, воркшопи, екскурсії, відвідування шкіл Берліну, ігри, семінари.

 Робочі мови: англійська, німецька.

 

 


Українсько-Німецький рік мов

2017 – 2018 навчальний рік оголошено Роком німецької мови, відповідно до спільного рішення міністрів закордонних справ Німеччини та України. Даний проект розширить двосторонню співпрацю країн, особливо в галузі освіти, сприятиме реалізації учнями та вчителями різноманітних проектів та значно підвищить мотивацію до вивчення німецької мови.

10 травня в Долинській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів № 6 відбулося урочисте відкриття Року німецької мови, бажаними гостями якого були  німецько-польська делегація з району Заальфельд-Рудольштадт (Німеччина) та міста Опольського повіту (Польща), представники влади, депутати представницьких органів різних рівнів.

Зустріч пройшла у надзвичайно теплій, дружній атмосфері і залишила масу позитиву для обох сторін. В рамках заходу було презентовано роботу закладу з реалізації навчальних, пізнавальних та культурних проектів з Німеччиною та Польщею. Цікавим дійством став також концерт на обох іноземних мовах.

Учасники делегації високо оцінили рівень володіння учнями німецькою та польською мовами, вміння спілкуватися та потужну мотивацію.

Щиру вдячність усім за організацію такої зустрічі висловив директор школи Юрій Петренко та відзначив, що це – новий старт міжнародної співпраці закладу.

 

Ми живемо європейськими цінностями, тому євроінтеграція для нас не є просто крилатою фразою, а надання Україні безвізового режиму відкриє ще більше  можливостей інтегрувати в європейську та світову спільноту.


9-10 вересня команда учнів нашої школи з учителем Синявською В.В. прийняли участь у відкритті Року німецької мови в Україні, що відбувався на Контрактовій площі в м. Київ.


7 жовтня 2017 року вчителі Сидор О.Я. та Савчин Г.В. прийняли участь у семінарі підвищення кваліфікації вчителів німецької мови Долинського району з ОеАД- лекторкою Гільдеґарт Каінцбауер у місті Львів.


23 жовтня 2017 року на базі Долинської СШ І-ІІІ ст. №6 між учнями Долинського району  та учнями Bernoulligymnasium , яка знаходиться у місті Відень ( Австрія) стартував web-марафон «Wofür brauche ich Deutsch». 

Захід організовано РМК  управління освіти, молоді та спорту Долинської РДА.

 

Кожен учасник мав можливість поставити запитання ровеснику з Австрії. Тема спілкування була найрізноманітнішою: від автобіографічних запитань до запитань про погляди на майбутнє та громадянську позицію.


24.10.2017р. у школі пройшов Флешмоб “Ми вчимо німецьку охоче”. Продуктом цього веселого і надзвичайно цікавого заходу вийшли плакат  та відеоролик  «Я люблю німецьку». Ура!!! Разом нас багато!


Ми – учасники “Zentrales Fest“; організованого РМК  управління освіти, молоді та спорту Долинської РДА.

Святковий настрій, німецький дух….


Гете-Інститут

                  Проект Школи: партнери майбутнього

Кординатор-Людмила Микитин, вчитель німецької мови.

Асистент-Марія Гриневич, учениця 9 класу.

Велику цінність для школи представляє найпотужніший та найбільш актуальний проект «Школи – партнери майбутнього», який здійснюється Гете-Інститутом  з ініціативи  Міністерства закордонних справ Німеччини. Пройшовши конкурсний відбір у 2008 році,  школа отримала статус офіційного партнера Німеччини та пряму підтримку в організації навчального процесу та вдосконаленні вивчення мови й виховного процесу в школі.

Засновником проекту став Федеральний екс-міністр закордонних справ Докт. Франк-Вальтер Штайнмайєр. Метою ініціативи було створення по всьому світу мережі із 1000 шкіл-партнерів та пробудження інтересу молоді до сучасної Німеччини та німецького суспільства. Ця сітка шкіл створена для того, щоб розширити співробітництво між ними з метою закріплення предмета німецької як іноземної мови в національних освітніх системах, щоб вибудувати жваві та тривалі зв’язки з Німеччиною та спонукати школи, вчителів та учнів до вільного обміну ідеями та плідної співпраці. Саме тому ініціатива пропонує різноманітні заходи.

У рамках проекту проводиться підвищення кваліфікації вчителів, мовні курси для учнів.  Також систематично організовуються різноманітні семінари, виставки, тренінги, симпозіуми, концерти популярної німецької музики, які відбуваються в різних містах України та в Німеччині. Завдяки Міжнародній конкурсній програмі все більше учнів школи отримують стипендії та можуть особисто протягом декількох тижнів вивчати мову та  знайомитися з Німеччиною. Таким чином, розвиваються компетенції молодих людей для подальшого навчання у Німеччині та професійної діяльності. Для випускників шкіл-партнерів удвічі збільшилося число стипендій на весь період навчання у вищих закладах Німеччини. Завдяки Міжнародній конкурсній програмі ще більше учнів  можуть особисто протягом декількох тижнів вивчати німецьку мову та знайомитися з Німеччиною.

Суттєвою є також підтримка школи навчальною літературою, ТЗН та іншим обладнанням. У школі найбільша матеріальна база для вивчення німецької мови. Це комп‘ютерний клас із мультимедійним забезпеченням, аудіо та відеотехнічними засобами, найновіші підручники німецьких видавників, великий обсяг посібників додаткової літератури та періодики.

Цінним заходом є курси підвищення кваліфікації для вчителів  при Гете-Інституті в Німеччині. Насиченість курсів дозволяє охопити багато матеріалу  з  методики викладання німецької мови, а саме:  інноваційну навчальну концепцію німецької мови. Безсумнівно, це вагомий крок у підвищенні кваліфікації  вчителів  німецької мови.

Курси для дітей  –  ще більша суттєва інвестиція у сферу популяризації німецької мови. Так, за період  проекту  вже 21 учень здобув стипендії та відвідали тритижневі  інтенсивні курси німецької мови у різних містах Німеччини.  Усі вони здали іспити та отримали сертифікати  міжнародного зразка з відповідною оцінкою рівня їхніх знань.  Звісно, вони підвищили не тільки рівень знань, а й власну самооцінку, отримали  новий імпульс та бажання до вивчення мови та, безумовно, розширили свій світогляд.

Крім того, додатково організовуються літні табори в інших країнах Європи: Туреччині, Італії та країнах Прибалтики. Так, 9 учнів школи отримали ще й такі додаткові стипендії.

Всі учні школи, що вивчають німецьку мову, мають можливість складати іспити всіх рівнів у школі (А1-А2) та в Гете-інституті у Києві (В1-С1).  Таким чином, на сьогоднішній день сертифікати отримали вже більше сотні дітей, які успішно вивчають німецьку мову.

Тут варто би наголосити, що Гете-Інститут стимулює підростаюче покоління не тільки до вивчення німецької мови. Їхні конкурси, воркшопи та семінари охоплюють широкий діапазон дисциплін. Це в першу чергу екологія, предмети природничо-математичного циклу, журналістика, історія, театр і фільми, музика і т.д. Щороку наші учні приймають участь у багатьох конкурсах за їхніми інтересами та стають учасниками семінарів з такої тематики, де поглиблюють свої знання не тільки з німецької мови, а й інших предметів. Передумова участі в будь-якому конкурсі – це наявність сертифікату з німецької мови певного рівня з відмінним або добрим результатом, інакше кажучи – володіння мовою.

Вчителі українських шкіл-партнерів регулярно зустрічаються в Києві на семінарах,  що проводить Гете-Інститут  України. Мета семінарів – кооперація, обмін досвідом, навчання під проводом досвідчених викладачів та референтів з Німеччини та керівника проекту в Україні – пана Вайкко Фраунштайна.  Це семінари на різні теми, наприклад:

·     інтернет на заняттях з німецької мови;

·     підготовка дітей до здачі іспитів на сертифікати міжнародного зразка (рівні А1, А2, В1, В2).

·     пісні на уроках німецької мови;

·     урок, зорієнтований на навчання. Використання  комп’ютерної  навчальної програми «Tell me more» на заняттях;

·     створення сайту шкіл-партнерів та можливості використання його ресурсів;

·     станційне навчання на уроках німецької мови;

·     правильний підбір підручників для певних вікових груп дітей з відповідним тижневим навантаженням;

·     країнознавство  на уроках німецької мови в молодшій, середній та старшій ланках;

·     ігрова методика вивчення мови;

·     можливості кооперації між школами-партнерами в Україні.

Директори шкіл-партнерів щорічно зустрічаються для обговорення, обміну досвідом та кооперації як в Німеччині, так і в Україні. Так, цього року була проведена спільна зустріч українських та іноземних директорів шкіл-партнерів у місті Бонн, Німеччина. ……………………………………………………………………………………

За підтримки Гете-Інституту школи-партнери мають ще й унікальну можливість здійснювати власні шкільні проекти, які дають змогу реалізувати змістовні заходи і таким чином підтримувати свій неповторний імідж у певному напрямку. Так, за останні роки було реалізовано ряд цікавих проектів, які надали можливість мультиплікувати свої здобутки.

Проект 2014-2015 н. р. - «Естафета сортування сміття“. Основна ціль  проекту - це пробудження екологічної свідомості громадян міста (учні школи виступають основними акторами.)

Проект 2015-2016 н.р. – «Ще ближче до Німеччини».  Мета – ще більше наблизити німецьку культуру до учасників навчального процесу. Покращити імідж школи як репрезентанта німецької культури з допомогою чотирьох настінних банерів.

Проект 2016-2017 н.р. – коопераційний триденний воркшоп «Клас під відкритим небом» (м.Львів). Учасники: три партнерські школи Львів-Долина-Ужгород. Мета – виховання екологічної свідомості учнів у сфері альтернативних джерел енергії.

 

 

 


У вересні 2015 року група учнів школи з координатором Л.Микитин відвідали інтерактивну виставку з охорони навколишнього середовища, організовану Гете-Інститутом у місті  Львів. Ще раз переконуємося, що разом з німецькою мовою ми вивчаємо безліч необхідних речей, які мусимо привити дітям, щоб мати достойне майбутнє як європейська нація.

 

  Всесторонній  розвиток молоді – найголовніший фактор, яким керується проект «Школи: партнери майбутнього» та Гете-Інститут загалом.


                                                             МІНТ-Академія  –

двотижневі літні курси з природничо-математичних дисциплін німецькою мовою, створені ініціативою PASCH та Goethe-Institut в Україні в тісній співпраці з Малою академію наук України.

Стипендіати нашої школи:  Вікторія Гриневич (2015 рік)

                                                    Софія Богуславець (2016 рік)               

                                                    Марина Кочержат (2017 рік)

Учасники мають можливість дізнатися багато нового з природничих наук, також провести багато експериментів і при цьому розмовляють в основному німецькою. Заняття з математики, фізики, хімії та біології для 14-17-річних школярів проводять викладачі з Німеччини і України. Це спікер Стефан Дьоге, аспірант в галузі фізики  із Гренобля, Себастьян Гайслер, аспірант університету у м. Бохум в галузі математичної освіти, Анатолій Новохатський, колишній аспірант Магдебурзького університету. Викладачі захоплюються високим рівнем мови учасників та їхніми навичками логічного мислення.

Учасники отримували ДНК з томатів, визначали обсяг твердих речовин, створювали власну розчинну каву, визначали переваги і недоліки біопластику і розшифровували секретний код, використовуючи криптографію. На додаток до предметного навчання німецькою в лабораторії Малої академії наук (MANLab) учні мали можливість інтенсивно зануритись у фізику. Надзвичайно цікавими для дітей стали різні експерименти з електрикою і магнітами.

 

Безсумнівно, досвід MINT-академії є безцінним для розвитку в різних сферах науки та мовної практики. Наші учасниці залишилися задоволені від отримання багатьох нових ідей. Як Софія, так і Марина радять усім своїм послідовникам обов’язково брати участь в наступних конкурсах та отримувати такі стипендії. Адже це – великий крок на шляху до своєї майбутньої професії!


З 20 по 26 листопада 2016 року учні нашої школи Вікторія Гриневич та Софія Богуславець стали переможцями історичного конкурсу з теми «Наслідки Другої світової війни» і отримали можливість стати учасниками міжнародного семінару в Німеччині. У супроводі координатора Людмили Микитин вони взяли участь у тринаціональному молодіжному обміні «Меморіальний комплекс Берген-Бельзен» у Німеччині (місто Целлє).

На цій німецько-українсько-угорській зустрічі, присвяченій спільній історії, кожну країну представляли семеро мотивованих та зацікавлених в історії молодих людей, які протягом тижня займалися темою Другої світової війни та концентраційних таборів. Багато занять проводилися у меморіальному комплексі колишнього концтабору для євреїв «Берген-Бельзен». Там учні ознайомилися з інтервю-проектом меморіалу та аналізували відео-репортажі очевидців, яким вдалося вижити. Також був презентований  автобіографічний щоденник Анни Франк.

Це нелегко - бачити та уявляти жахливі картини минулої реальності, але такі спільні зустрічі,  дотик до тих подій є надзвичайно важливим для молоді. Ми повинні разом розглянути та обговорити трагічні сторінки нашої історії, щоб вони ніколи не повторилися.

 

Учасники також представляли й обговорювали історії своїх країн періоду 1930-1950 років. Наші друзі з Угорщини вперше дізналися про голодомор в Україні. Молоді люди обговорили багато речей та зробили для себе важливі висновки. Ця зустріч стала для всіх безцінним досвідом, який є необхідним для кращого взаєморозуміння та побудови майбутніх  відносини у європейській спільноті.


Координаційна зустріч шкіл-партнерів

Місце проведення Київ, Гете-Інститут.

Учасники: координатор, Людмила Микитин, асистент , Марія Гриневич

Мета: обмін досвідом, навчання, координація.

 

З 7 по 10 лютого 2017 року в Києві відбулася традиційна зустріч координаторів та асистентів проекту PASCH. Разом з керівником проекту, паном Фраунштайном ми проаналізували роботу шкіл за минулий рік та спланували її на наступний. Крім того, для асистентів та координаторів були проведені цікаві семінари. Усі PASCH-школи презентували свої шкільні проекти у вигляді цікавої фотовиставки. 


Літній кемп у Латвії 2016


Шкільний проект -2017 « Клас під відкритим небом»

Львів-Долина-Ужгород,  обмін досвідом.

Місце проведення - партнерська гімназія ім. Стуса, Львів

Учасники: 6 учнів школи + координатор Л. Микитин.

5-7 червня 2017 група учнів школи з координатором  Л. Микитин та групою учасників із партнерської школи з Ужгорода в рамках шкільного проекту взяли участь у триденному екологічному воркшопі «Клас під відкритим небом» на базі партнерської школи, Львівської гімназії ім. В. Стуса.

Захоплюючі експерименти, науковий погляд на глобальні проблеми, способи їх вирішення + поглиблення німецької мови – цим безцінним досвідом поділилися з нами колеги з Львіської  PASCH-школи: вчителі географії, фізики та вчитель німецької мови, координатор Анна Залужна.

 

Здійснивши цей змістовний, багатий ідеями обмін «Львів-Долина-Ужгород», ми не тільки поглибили фахові знання, а й зміцнили дружбу між нашими партнерськими школами.


Семінар з питань журналістики для студентів КПІ та учнівської молоді PASCH-шкіл

11-14 листопада 2016 року десятикласниця Марина Кочержат стала учасницею семінару «Журналістика та медії в сучасній Україні» у Києві. Воркшоп проводився Гете-Інститутом у кооперації з Німецькою Академічною службою обмінів (DAAD).

Тридцять учасників (студенти КПІ та учні PASCH-шкіл) займалися тематикою сучасної журналістики та вчилися створювати власні статті. Складовою частиною воркшопу було відвідування агенції новин «Укрінформ» та Українського кризового медіа-центру.

Референтами семінару була чудова команда обдарованих журналістів Німеччини та України: Антонія Шефер, Анна Ланге, Тетяна Гончарук, Володимир Сердюк та Олена Сипченко. 

 

Чудові відчуття нового досвіду, набутих знань та позитивних емоцій переповнювали учасників. Марина зізнається, що з великим задоволенням хотіла б стати учасницею такого семінару ще раз.


Літні мовні курси у Німеччині

У липні 2017р. дві учениці 11 класу: Кочержат Марина та Кравчик Вікторія стали стипендіатами та відвідали тритижневі мовні курси у містах Дудерштадт та Франкфурт-на-Майні.

 

 Захоплюючі екскурсії, музеї, поїздки + інтенсивні курси німецької мови на рівні В2 – все це залишило масу позитивних вражень у дівчат. Щиро радіємо разом з нашими стипендіатами! Так тримати!


Міжнародна українсько-польсько-німецька зустріч молоді

Дата: 7.12.2017 – 10.12.2017

Місце події: Геппенгайм, Франкфурт-на-Майні.

Організатори: Гете-Інститут,  Навчально-виховний комплекс № 12, місто Рівне.

Учасники: 16 асистентів усіх PASCH-шкіл України та 6 учнів польського осередку Хелленов, учні німецьких шкіл.

Тема зустрічі: політично-соціальна освіта європейської молоді.

 

Нещодавно асистент проекту “Школи – партнери майбутнього” школи № 6, учениця 9-А класу, Гриневич Марія, разом із іншими учасниками відвідала міжнародну зустріч молоді в Німеччині. Там вони обговорювали головні політичні та соціальні проблеми своїх країн. Всі уроки проводилися німецькою мовою. Викладачі були здивовані, наскільки активними та зацікавленими є українські школярі. Тут учні завели нові знайомства та обмінялись партнерським досвідом. В усіх залишились тільки найприємніші спогади про цю подію. Безперечно, уроки політики – це те, чого так не вистачає українським школам.