1. Загальні положення

1.1.Приймання учнів до Долинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №6  Долинської районної ради  Івано-Франківської області (далі Школи ) здійснюється на конкурсній основі.

1.2. Правила конкурсного приймання розроблені робочою групою з числа педагогічних працівників  відповідно до Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, шкіл-інтернатів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.06.2003 №389, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №778 та  на підставі Статуту ДСШ №6, обговорені  на спільному засіданні педагогічної ради та раді навчального закладу, схвалені ними та затверджені директором  Школи, погоджені з Департаментом освіти Долинської районної  ради.

 1.3. У конкурсному відборі можуть брати участь учні незалежно від місця проживання.

1.4. Конкурсні випробування здійснюються на безоплатній основі.

 

2. Організація конкурсу

2.1. Основне конкурсне випробування проводиться у червні- серпні щорічно.

Правила конкурсного приймання оголошуються не пізніше ніж за два місяці до його початку.

Оголошення щодо умов і термінів проведення конкурсу розміщується у приміщенні Школи, що здійснює приймання. Зміст оголошення доводиться до відома населення через місцеві засоби масової інформації.

2.2. Не пізніше ніж за місяць до початку конкурсу в приміщенні Школи вивішується перелік тем з англійської мови, за якими проводитимуться випробування, а також граматичний матеріал відповідно до програми певного класу.

2.3. За наявності вільних місць допускається додаткове конкурсне приймання у серпні, яке має бути організоване таким чином, щоб зарахування учнів відбулося не пізніше ніж за тиждень до початку нового навчального року.

2.4. Додаткове конкурсне приймання може, як виняток, відбуватися протягом навчального року за наявності вільних місць за таких самих умов, що й основне. При цьому наповнюваність класів не повинна перевищувати 30 учнів.

2.5. Для проведення конкурсного випробування у Школі створюється конкурсна педагогічна комісія, склад якої затверджується наказом директора школи за погодженням з радою Школи. До складу конкурсної педагогічної комісії залучається практичний психолог. Головою конкурсної комісії є директор Школи або його заступник.

2.6. До участі в конкурсі допускаються учні на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, що подається на ім'я директора школи, табеля успішності учня (крім дітей, які вступають до 1-го класу) або свідоцтва про базову загальну середню освіту, якщо учень вступає до 10 класу старшої школи, при цьому рейтинг (середній бал) навчальних досягнень учнів повинен становити не менш ніж 6 (шість) балів, а рівень навчальних досягнень учнів з предмета спеціалізації (англійська мова) повинен становити не нижче 7 (семи) балів.

2.7. Для участі в конкурсі дітей, які вступають до 1-го класу спеціалізованої школи, крім заяви, подаються копія свідоцтва про народження та медична картка дитини встановленого зразка.

2.8. До конкурсної педагогічної комісії можна подавати копії дипломів, грамот, інших документів, які підтверджують здібності учнів з обраної спеціальності та відображають їх навчальні досягнення.

2.8. Не дозволяється вимагати від учнів характеристик з попереднього місця навчання, довідок з місця роботи батьків тощо.

2.9. Для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, дітей, які постраждали від аварії на Чорнобильській АЕС, дітей, батьки яких – учасники АТО, дітей з багатодітних сімей встановлені пільгові умови конкурсу: співбесіда з англійської мови.

 

3. Проведення конкурсу

3.1. Конкурсне приймання дітей, які вступають до 1-го класу спеціалізованої школи, проводиться у терміни, визначені Школою, у формі співбесіди (додаток 1) з дитиною в присутності її батьків або осіб, які їх замінюють.

3.2. Співбесіда з дитиною, яка вступає до 1-го класу, включає виконання спеціальних діагностичних завдань для перевірки рівня загального розвитку дитини, її функціональної готовності до систематичного навчання та здатності до вивчення іноземної мови.Такі завдання розробляє комісія на основі матеріалів, запропонованих психологічною службою та затверджує директор школи за погодженням з  Департаментом освіти Долинської районної  ради.

Не допускається перевірка знань та умінь дитини понад обсяги державних вимог навчально-виховних програм дошкільного навчального закладу.

3.3. Чисельність конкурсної педагогічної комісії для співбесіди з дитиною, яка вступає до 1-го класу спеціалізованої школи, не може перевищувати трьох осіб: практичного психолога, вчителя початкових класів та голови комісії. Співбесіда не повинна тривати більше ніж 30 хвилин.

3.4. Конкурсні випробування для учнів, які вступають до 2-11 -х класів, проводяться з навчальних предметів, що відповідають спеціалізації школи (додаток № 1). Адміністрація Школи самостійно визначає чисельність конкурсної комісії, а також види, форми проведення та кількість конкурсних випробувань, але не більше двох з урахуванням співбесіди (додаток № 1).

3.5. Конкурсні випробування для учнів, які вступають до 2-11 класів проводяться за умови наявності вільних місць, як правило, під час основного конкурсного приймання. Адміністрація Школи самостійно визначає умови і порядок проведення конкурсного приймання таких учнів. Приймання учнів до Школи з навчального закладу того самого типу або за спеціалізацією, за якою дитина навчалася раніше, здійснюється за співбесідою.

3.6. Співбесіда, як один з видів конкурсних випробувань, передбачає виконання спеціальних діагностичних завдань для виявлення здібностей і нахилів дитини, рівня її інтелекту та наявності творчого потенціалу.

3.7.  Білети, варіанти письмових завдань (тестів або диктантів), для конкурсних випробувань, зміст яких має відповідати навчальним програмам спеціалізованої школи відповідного класу, розробляються методичним об'єднанням вчителів іноземних мов та затверджуються директором за погодженням з Департаментом освіти Долинської районної  ради.

3.8. Не допускається застосовувати ті самі варіанти завдань для випробувань, що відбуваються у різні дні.

3.9. Конкурсні завдання зберігаються у директора Школи в запечатаному конверті, що його відкриває в день випробування голова предметної комісії у присутності її членів та вступників.

3.10. Для проведення конкурсного випробування у письмовій формі вступникам видається папір зі штампом Школи; передбачається, що першу сторінку буде відділено від самої письмової роботи.

Після закінчення випробування письмові роботи шифруються головою предметної комісії та передаються для перевірки членам цієї комісії без титульної сторінки. Дешифрування робіт здійснюється головою предметної комісії після виставлення балів.

3.11. Для проведення усного випробування вступникам видається папір зі штампом Школи для підготовки до відповіді.

3.12. Обсяг і тривалість написання вступниками письмових робіт, підготовки до усного опитування за білетами, інших видів випробувань визначає голова конкурсної комісії для кожної вікової групи окремо.

3.13. Письмові роботи учасників конкурсу та аркуші із записами, зробленими вступниками під час підготовки до усної відповіді, зберігаються у школі протягом року. Місце їх зберігання : у заступника директора Школи з навчально-виховної роботи.

3.14. Результати конкурсних випробувань (у тому числі співбесіди) оформлюються у вигляді протоколів (додаток № 2), які зберігаються в тому самому порядку, що й протоколи державної підсумкової атестації учнів.

 3.15.  Результати усного (співбесіда) випробування оголошуються в той самий день, письмового – не пізніше ніж через один день після його проведення. Списки вступників з виставленими балами вивішуються у приміщенні Школи для загального ознайомлення.

3.16. Учасники міжнародних олімпіад, конкурсів, змагань, призери та учасники ІІІ-ІУ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад, а також учасники II та III етапів конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт Малої академії наук з предмету спеціалізації школи (англійська мова) поточного року звільняються від конкурсного випробування з відповідного предмета. У такому разі учневі виставляється до протоколу максимальна кількість балів.

3.17. Учні, які закінчили 9-й клас Школи, і мають рейтинг (середній бал) навчальних досягнень не менш ніж 6 (шість) балів, та пройшли державну підсумкову атестацію з англійської мови на високому рівні (10, 11, 12 балів) звільняються від конкурсного випробування.

3.18. З категоріями учнів, зазначеними в пунктах 3.16-3.17, допускається проведення співбесіди з англійської мови. Якщо за результатами співбесіди учень не підтверджує своїх попередніх досягнень, він бере участь у конкурсних випробуваннях на загальних умовах.

3.19. Учні, які хворіли під час проведення конкурсу, зобов’язані подати медичну довідку, на підставі чого їм надається право участі в повторних конкурсних випробуваннях, терміни проведення яких визначає директор Школи.

3.20. Учні, які не з’явилися на конкурсне випробування без поважних причин, до наступних випробувань не допускаються.

 

4. Порядок зарахування

4.1. За результатами співбесіди діти, що показали високий або достатній рівень шкільної зрілості, зараховуються до 1-го класу наказом директора на підставі рішення педагогічної комісії.

4.2. Діти, що показали середній рівень підготовленості до Школи, зараховуються до 1-го класу за наявності вільних місць.

4.3. Діти, з низьким рівнем психолого-фізичної готовності до Школи, з логопедичними вадами до школи не зараховуються.

4.4. Учні випускних 9-х класів Школи, які згідно з рейтингом (п. 2.6.), пройшли конкурс зараховуються до 10-го класу наказом директора на підставі рішення конкурсної комісії.

4.5. Учні з інших навчальних закладів, які згідно з рейтингом пройшли конкурс, зараховуються до Школи наказом директора на підставі рішення конкурсної комісії. Зарахування учнів проводиться протягом 5 днів після оголошення результатів конкурсу.

4.6. Для зарахування до Школи подаються такі документи: копія свідоцтва про народження (паспорта), особова справа, медична картка (довідка) встановлено зразка. Для вступу до 10, 11 (12) класів учні також подають свідоцтво та додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту.

4.7. Якщо учні, їх батьки або особи, які їх замінюють, не згодні з рішенням конкурсної комісії, вони можуть звернутися до голови цієї комісії з апеляцією. Апеляція подається протягом тижня після оголошення результатів конкурсу і розглядається протягом трьох днів з дня її подання. Для розгляду апеляцій створюється апеляційна комісія, чисельність та склад якої визначаються школою за погодженням з Департаментом освіти Долинської районної  ради. Проведення додаткових випробувань під час розгляду апеляції забороняється.

4.8 У разі, якщо висновки апеляційної комісії не задовольняють осіб,які подали апеляцію, останні можуть звернутися до Департаменту освіти Долинської районної  ради, який створює свою апеляційну комісію, рішення якої є остаточним.

4.9. Учні, які за підсумками конкурсу не зараховані до Школи, продовжують навчання у закладі, де вони навчалися до участі в конкурсі. Діти, які не пройшли конкурсу для зарахування до 1-го класу, вступають до іншого загальноосвітнього навчального закладу.

4.10. Учні, які за результатами конкурсних випробувань були зараховані до Школи, але не приступили до занять без поважних причин протягом 10 днів від їх початку, відраховуються зі Школи. На звільнені місця може проводитися додаткове конкурсне приймання.4.11. Учень має право брати участь у конкурсних випробуваннях, що їх проводять декілька загальноосвітніх навчальних закладів, але для зарахування до визначеного ним навчального закладу вступник повинен надати оригінал документа про освіту (та інші відповідні документи) не пізніше ніж протягом 5 днів після закінчення конкурсу в Школі.

 

5. Контроль за проведенням конкурсу

5.1. Директор Школи несе персональну відповідальність за дотримання вимог даних Правил.

5.2. Контроль за організацією та проведенням конкурсу, порядком зарахування учнів до спеціалізованої школи за його результатами покладається на Департамент освіти Долинської районної  ради.

 

5.3. При порушенні Школою вимог цих Правил конкурсного приймання, Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів,вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів,спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів) рішенням   Департаменту освіти  Долинської районної  ради  результати конкурсу визнаються недійсними. У такому разі орган управління освітою, що приймав це рішення, організовує і проводить повторний конкурс, результати якого є остаточними.